RSS

Anak Ibu Kene Buli

Hari tu mase ambik alman kat taska dia tengah menangis ala2 manja kat depan pintu taska..ibu dlm hati kata ni mesti merajuk ni....taya la kat org jaga dia...dia ckp alman merajuk sebab berebut nak bukak pintu dengan sorang budak kat taska ni (tak tau nama dia, budak ni dlm 3 tahun mcm tula)..biasa la budak tu dah besar dah pandai bukak pintu alman ni plak terkapai2 nak pegang tombol..bile dia tak dpt bukak pintu merajuk la...seterusnya ibu berbual la taya pasal alman :-



Ibu : Selalu ke dia merajuk?

Pengasuh : selalu...budak-budak ni suke kacau dia sebab dia suke nangis tula budak2 ni lagi usik

Ibu : ooo..yeke..tulah dia ni memang suke nangis sikit

pengasuh : Budak-budak ni tau alman ni cepat merajuk dia lagi la suke usik...nanti mainan tu dia tayang-tayang kat muke alman..lagi nangis la dia...lepas tu bile tengok alman nangis dia ambik puting sumbat kat mulut alman...saya dah marah dah budak-budak ni jangan kacau alman nanti dia nangis susah nak pujuk....

Ibu : ..........................................................................

Pengasuh : Biasa la alman anak sorang memang la manja sikit...budak-budak ni semua dah ade adek beradek....

3 comments:

Kancilbiru said...

ha apa lagi ibu....dah dapat hint2 tu...hehehe

nabilah_liew said...

ala3...cianye alman....xpe alman be brave!!tp memg betol pon alman rjin merajuk..tp tetap comel...ngagaga.

Atia Adina said...

uish....manjanya si alman ni.....ngalahkan girl ni....alman kene kasar sikit...jangan cepat nangis...malu ar....tengok...kawan2 dah suka kacau

Post a Comment