RSS

Berbuka Puasa Bersama Kawan-Kawan Ibu

Ni cerita last week...ibu bawak bapak dan alman pergi berbuka puasa di rumah kawan ibu di sec 33 shah alam...ni kira majlis berbuka puasa sekali dengan reunion kawan-kawan uitm laa..makanan dibawa secara potluck sahaja....tapi biasa la bila dah potluck mesti banyak terlebih-lebih kan....layankanlah gambar-gambar sekitar berbuka puasa ni...


Makanan yang ada bee hon sup, mee jawa, nasi putih, ayam goreng,sayur campur,sambal udang, rendang daging, masak ayam ikan pari, roti jala, sambal udang
(ibu bawak sayur dgn ayam goreng)






Kuih-muih semua dibawak oleh Dd



Bergambar ramai-ramai..kawan-kawan ibu yg girls jee...


Kanak-kanak yang meriah dan seronok bermain

Adek manja aka Alman asyik dok pegang bola jee...


Masa nak balik alman pulak buat hal...nangis-nangis sebab ye nak kan bola merah tuu...kwn ibu pon bg la kat dia bawak balik terus..malam tu tido sampai mimpi laa..pasal bola tuu...kuikui

Rambut Sakai

Last week(tak ingat hari ape dah) ibu macam biasa pegi ambik alman kat taska..sekali ibu perasan alman ni nampak mcm lain jee...rupe-rupeyeeeeeeeeeee rambut depan dia dah pendekkkk!! ... ibu rasa terkejut dan terus speechless!! (dalam hati habis lah bapak mesti bising rambut alman dah rosak huhuhu) ...tapi macam biasa la ibu pon control2 muka la tak nak nampak macam benggang ...siap boleh cakap "eh! alman rambut pendek! sambil senyum-senyum kambing" pada pengasuh alman kat taska...hehe lepas tu pengasuh tu pon cakap " ha'a ida(nama pengasuh alman) potong sebab panjang sangat" ...(dlm hati ibu...habislah kehenseman Alman dah berkurangan, pandai2 je potong rambut alman ni)

Bile balik rumah...mcm biasa ibu pon terus bukak TV utk alman tgk lps tu gi mandi...habis je mandi tgk2 bapak dah balik (tak sempat nak SMS ckp rambut alman dah pendek)...bapak masuk je rumah..

Bapak : " ape jadi dengan rambut alman ni..macam rambut sakai jee!!"
Bapak : "awak yg potong ke ni?"
(kebetulan hari tu pengasuh pakaikan alman minyak rambut so rambut dia nampak mcm basah..jd bapak ingat alman baru lps potong rambut dan mandi la)

Ibu : " eh! mana ade kan saya baru habis mandi ni baru je balik mane sempat potong rambut dia"
Bapak : "betul ke ni?"
Ibu : "BETUL LAAA"


(Bapak tuduh ibu sebab dulu ibu penah potong rambut alman ala2 fesyen mcm ni jugak...lps tu tak mengaku hahaha lps dah lama baru bapak tau rupe2 ibu yg potong rambut alman kat rumah nenek..mase tu ibu cakap atok yg potong hahaha...jadi bapak pon tak la marah...sekarang rasakan sendiri la kuikuikui)

Lps tu bapak tu teros la potong rambut alman bagi sekata..semua pendek. Sejak rambut alman dah pendek ni ibu rasa mcm dia nampak matang sikit...dulu ibu selalu rasa dia mcm baby lg...tp sejak rambut pendek ni alman mcm nakal sikit la...agak ye betul org tua2 cakap budak rambut pendek ni nakal ...

bapak komen : " agaknye dulu rambut dia panjang sampai mata..dia tak nampak sgt kot...tula sekarang bile pandangan dah clear...nak meloncat jee"
ibu komen : "kepala dia rasa ringan kot tula dia rasa ringan nak meloncat" hahaha

ibu komen lagi ...(ibu banyak komen)" hilang dah 50% kehenseman alman ni ..hai kurangla duit raya alman tahun ni" kuikui

Jom kite tengok budak rambut sakai ....Semoga rambut Alman cepat tumbuh panjang boleh jadi Justin Bieber balik hehehe


Before
(ni gambar lame kalau ikut kan rambut alman lagi panjang smp mata..)


After