RSS

Pokok

Alman ni sebenarnya memang alergik sikit bab2 daun, daun kering, pokok dan rumput hijau...dia GELI GELAMAN sejak dia kecik lg...tak tau la napa...semalam alman gi pasar dengan ibu balik dari tadika..

(Di gerai jual pecal, ade sedulang sayur pucuk ubi yang dah di celur..sambil menunggu order)

Alman : Ibu, ade banyak pokok kan...
Ibu :(mana ade pokok buat tak tau jee...)
Alman : Ibu, ade banyak pokok kan...
Ibu : (ooo rupanya dia refer pada sayur pecal ni pokok) A'a banyak
Alman : Ibu, Alman nak naik kete la ade banyak pokok...
Ibu : ....... tunggu la dulu ibu tengah beli makanan ni...(GELI LA TU)

Sambil jalan ke kereta...Ibu, ade banyak pokok kan....(refer pada daun kering bertaburan sepanjang jalan)

Ibu : (Arrrggggggg.....budak niiiii...)

6 comments:

MAMASUE said...

dah besar nt,umah alman sure tak de pokok

eT said...

haha..ibu plak yg stress...

Nia said...

comelnya Alman, semua pun pokok ya.

Alman Alif said...

kalau agak2 geram kat dia....cakap "ibu letak alman kat rumput nak"....hihi

Anonymous said...

ermmmm.. maman x suke pokok
bapak x suke sayur.. :)

ummidaddy said...

hahaha...geli punye psl yer alman...takperlah..krg g skool blaja pasai pokok..suke lah tu...

Post a Comment